Wybór fraz kluczowych

Wybór fraz kluczowych

Pozycjonowanie stron to ciężkie zajęcie, do którego można wynająć specjalistę, który zajmie się tradycyjnym pozycjonowaniem lub od razu zainwestować w linki sponsorowane. Jeśli nasza działalność rozwija się w szybkim tempie, szkoda byłoby to zmarnować. Kiedy zastanawiamy się nad skutecznością hasła, (dla przypomnienia hasło rzadko generuje wyświetlenie reklamy ale każde wyświetlenie oznacza wejście na nią) warto zacząć analizować, czy nie próbować napisać tej frazy w kilku wersjach. Jeśli jest to np. „24h usługi informatyczne” to może warto dodać: całodobowa pomoc IT, IT 24h, pomoc komputerowa 24h, pogotowie komputerowe 24h, czy komputerowy serwis 24h.

Każda wariacja naszej frazy może okazać się skuteczniejsza od oryginału,  liczy się tylko jej popularność. Właściwie to można zrobić sondaż wśród znajomych, by dowiedzieć się jakiego hasła by użyli gdyby sami szukali usługodawcy. Takie prywatne statystyki robimy nie są zbyt miarodajne to w rzeczywistości mogą być traktowane jako pomoc przy doborze odpowiednich fraz.  Kiedy już zaktualizujemy liczbę promowanych haseł musimy dać trochę czasu na stworzenie nowych statystyk. Poczekajmy kilka dni i znowu zobaczmy, które frazy spełniają swoje funkcje a które są bezużyteczne. Tak powinniśmy robić ciągle. Aż będziemy mieli maksymalną liczbę haseł najlepiej generujących wejścia na naszą witrynę. Ale reklama internetowa to nie wszystko.

Jak już przerobiliśmy mailing, pozycjonowanie, linki sponsorowane i przebrnęliśmy przez fora i grupy dyskusyjne, gdzie udało się nam trochę powstawiać adres swoje strony, powinniśmy się skupić na reklamie drukowanej. Nawet gdybyśmy bardzo chcieli to nie da się osiągnąć sukcesu nie opuszczając sieci. Mailing tradycyjny poszedł nam dobrze. Kolejnym krokiem mogą być ulotki. W sumie nie mają swojego odpowiednika w wirtualnym świecie to jednak jest im najbliżej do samego procesu pozycjonowania. Ulotki to system reklamy bardzo prosty, wciąż bardzo popularny ale nie przy każdej branży skuteczny. Pamiętajmy że my pracujemy w dziedzinie IT, czy ulotki mogą się sprawdzić? To chyba zależy od sposobu ich dystrybucji.

Zdjęcie do artykułu znalezione na stronie Pixabay.com

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *