Jak ocenić skuteczność reklamy www?

Jak ocenić skuteczność reklamy www?

Reklamę oceniamy po jej skuteczności. Reklama internetowa jest oceniana za pomocą rozbudowanych  programów, które generują statystyki. Powiedzmy, że wykupiliśmy Google AdWard’s i chcemy ocenić czy budżet przewidziany na niego może się zwrócić?. Po pierwsze warto zobaczyć ilość wejść w ciągu ostatniego miesiąca przed uruchomieniem kampanii mieliśmy na naszą stronę, ocenić jakie słowa kluczowe najczęściej powodowały przekierowanie na witrynę z wyszukiwarek. Dopiero te informacje sprawią, że będziemy mogli w pełni oceniać skuteczność naszej reklamy i planować jej dalszy rozwój. Powiedzmy, że mieliśmy dwadzieścia słów kluczowych.

Po statystyce widać, że dla dziesięciu z nich ilość wyświetleń była największa, np. nasz strona wyświetlana była trzysta razy na dobę. Jednak na trzysta wyświetleń średnio były tylko dwa wejścia. Dlatego są to frazy dość popularne przez co cena kliknięć jest wysoka. Siedem fraz generowało minimalną liczbę wyświetleń i prawie zerową liczbę wejść. Na ostatnie trzy hasła witryna była wyświetlana dość rzadko ale każde wyświetlenie odpowiadało jednemu wejściu na stronę. Co należy zrobić? Warto zastanowić się nad usunięciem fraz, które generują tylko wyświetlenia ale nie generują wejść i na pewno usunąć te frazy które nie wywoływały żadnych wejść/wyświetleń.

Na pewno powinniśmy się skupić nad frazami które mimo rzadszego wyświetlania się powodowały wejścia na witrynę. Ich skuteczność jest pewna, trzeba teraz tylko ją rozbudować, dostrzegając gdzie jest problem. Wirtualna reklama nie jest tak łatwa jak może się wydawać. Mamy mimo wszystko do czynienia z ludźmi i musimy się dostosować do ich sposobu myślenia. Pozycjonowanie stron, jak pamiętamy tez działa pod kątem wybranych fraz. Nie zapomnijmy, by w miarę możliwości unikać powtarzania ich w różnych systemach, które mają promować witrynę. Posiadając trzy hasła, które generują wejścia ale są za rzadko wyświetlane, pytanie jakie się w związku z tym nasuwa brzmi: czemu warto osobiście sprawdzić jakie firm będą się pojawiać ,kiedy wpiszemy daną frazę w wyszukiwarkę? Ułatwi nam to ocenę wartości tych haseł a tym samym podpowie, że trzeba podnieść wartość jaką oferujemy za kliknięcie. Skuteczna reklama w końcowym efekcie oszczędzi nasze pieniądze.

Zdjęcie do artykułu znalezione na stronie Pixabay.com

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *